واکنش رسانه های غربی در مواجهه با حماسه ملی 9دی
تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 145
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 225
بازدید کل : 58955
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 145
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 225
بازدید سال : 267
بازدید کلی : 58955
واکنش رسانه های غربی در مواجهه با حماسه ملی 9دی

بنگاه های رسانه ای وابسته به استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل در برابرحرمت شکنی عاشورا و اهانت به عزاداران سکوت اختیار کرده یا نیروهای انتظامی و امنیتی را عامل برخورد با عزاداران معرفی کردند!! همین رسانه ها وقتی با حمایت گسترده مردم از نظام مواجه شدند، به تاکتیک های گوناگون خبری (شگردهای همیشگی خود) متوسل شدند:
1
- سکوت: رسانه های بیگانه وقتی با حضور یکپارچه مردم در 9 دی مواجه شدند، ابتدا دچار نوعی بهت و حیرت شدند که آنها را برای برخورد با این موضوع سردرگم کرد و این سردرگمی سکوت آنها را در پی داشت. چراکه آنها اعتقاد دارند در برابر اخبار و رویدادهایی که در چارچوب منافع مان نیست، بهترین شگرد سکوت خبری و پرداختن به موضوعاتی غیر از موضوع اصلی است؛ اما این تاکتیک چندان دوام نیاورد و این رسانه ها احساس کردند در مقابل افکار عمومی و مخاطبان خود باید پاسخگو باشند که در نهایت مجبور به شکستن سکوت شدند.
2-
سانسور: در این شیوه رسانه هادر مورد 9 دی هم با آشکار شدن حضور میلیونی مردم و انتشار تصاویر آن، کار رسانه هایی که نمی خواستند این اتفاق بزرگ به اطلاع افکار عمومی جهانی برسد دست به سانسور اخبار و اطلاعات و کنترل آنها زدند.
3-
پاره گویی حقیقت: رسانه های بیگانه در مرحله بعد درصدد هرچه کم رنگ تر کردن حماسه 9 دی برآمدند، فلذا به جای انعکاس واقعیت ها، به انعکاس بخشی از این رویداد بزرگ بسنده کردند. آنها که چشمان خود را بر تصاویر ثبت شده توسط دوربین ها بسته و از ذکر واقعیات این حماسه بزرگ طفره می رفتند، می کوشیدند تا تعداد شرکت کنندگان را با عباراتی چون؛ هزاران، ده ها هزار و در بهترین وضعیت صد هزار نفر جلوه دهند.
4
- فریب افکار: رسانه های غربی وقتی با انتشار خبرها و تصاویر حماسه 9 دی در سطح گسترده مواجه شدند، با استفاده از عوامل جریان فتنه در خارج از کشور دست به اقدامات تمسخرآمیزی برای فریب افکار عمومی زدند. در این فاز از روی تصاویر برای تخمین جمعیت حاضر به مقایسه آن باحوادثی از قبیل 25 خرداد 88 و... پرداختند و سعی کردند این طور القا کنند که نظام جمهوری اسلامی در صدد بزرگنمایی این رویداد است.

5- انحراف خبری: تغییر جهت دادن به افکار عمومی با هدف پایین آوردن اهمیت اصلی رویداد از شگردهای رسانه ای بود که در پی شکست همه شیوه های قبلی به کار برده شد. لذا غربی ها و شبکه های دنباله رو آنها با تأکید بر این نکته تکراری تلاش کردند به مخاطبان بگویند، راه پیمایان کارمندان دولت بودند که با وعده یک روز مرخصی، به وسیله اتوبوس به راه پیمایی آمده بودند و در ادعایی عجیب و مضحک و البته توهین آمیز نسبت به ملت ایران، مدعی شدند جمهوریاسلامی مردم را با دادن ساندیس و ساندویچ به خیابان ها کشانده بود! در حقیقت این رسانه ها کوشیدند تا با طرح مسائلی از این دست و بزرگ جلوه دادن آنها،اذهان عمومی را به حاشیه های نامربوط مشغول کنند و از توجه به خود رویداد بازدارند.



تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود